Framboos, Brie en gesuikerde amandel pizza

zaterdag, maart 21, 2015




© Recipe adapted from: http://www.completelydelicious.com/

Gisteren was het officieel lente en daar ben ik zo blij om, dat ik vond dat dat een reden was voor een klein feestje. Gewoon om de lente in te luiden. Ik houd van de lente; de wereld gehuld in verschillende tinten groen, baby diertjes, bloemknoppen die tot leven komen, en overal om je heen hoor je vogeltjes vrolijk kwetteren. De wereld begint opnieuw.

Feit was helaas, dat op de eerste dag van de lente, we stromende regen hadden in Zutphen. Ik bracht de grootste tijd door met het lezen van een goed boek naast de openhaard en een dampende kop thee in mijn handen. De regen bedierf echter mijn plezier niet en ik besloot een 'pizza' te maken met echt zomerfruit: fluweelzachte frambozen. Ik ben een groot fan van fruit pizza's en dit is toch wel echt een van mijn favorieten.

In de eerste instantie zou je denken dat dit een vreemde combinatie van ingrediënten is op een pizza. Niets is minder waar, het is heerlijk.

Ik speel wel een beetje vals: ik maak namelijk vrijwel nooit mijn eigen pizza deeg. Dat is echt niet aan mij besteed. Ik gebruik altijd een naan brood als bodem. Prima alternatief als je tijd te kort komt.


Ingrediënten 2personen
  • 2 naan broden
  • 1 doos frambozen
  • Brie, dun gesneden
  • handjevol gesuikerde amandelen
  • honing om te besprenkelen
  • olijfolie
  • gehakte, verse rozemarijn
  • frambozenjam

Verwarm de oven voor op 230C.

Bestrijk de naanbroden met een beetje olijfolie.

Voeg er dun gesneden plakjes brie aan toe en doe er wat frambozenjam tussen.

Vervolgens leg je er de frambozen en rozemarijn op.

Doe de naanbroden vervolgens 10 minuten in de oven.

Wanneer de naanbroden klaar zijn, besprenkel ze dan met wat honing en gesuikerde amandelen.



You Might Also Like

2 reacties

  1. So...
    Coming to your place for dinner is not a bad idea, at all. :)

    Marija

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thank you Marija, I take that as a compliment. Ben always says it's like a restaurant :-)
      Well, I just love good food.

      Verwijderen

Google+ Followers

Populaire posts

Pinterest