Overnight Oats met Framboos en Banaan

woensdag, november 09, 2016


Als ik weet dat er een heerlijke overnight oats op mij in de koelkast ligt te wachten word ik altijd zó blij wakker en ren ik zowat naar de koelkast! Ik vind het heerlijk om als ontbijt vers fruit te hebben. Meestal heb ik als ontbijt een groene smoothie, maar als ik geen zin heb in het werk dat er bij het maken van een smoothie komt kijken maak ik overnight oats.

Één van mijn favorieten van de laatste tijd is deze heerlijke framboos en banaan variant. Hij is zomers, vullend, lekker fris en, net zoals alle overnight oats, in een mum van tijd klaar. En zeg nou zelf... dat roze kleurtje is toch ook om ontzettend vrolijk van te worden?

Normaal gesproken zou ik op dit ontbijtje ook nog wat gebroken lijnzaad strooien, maar, zo verstrooid als ik dat kan zijn, had ik het deze keer vergeten.

Uiteraard kun je er zelf nog wat andere toppings op doen, zoals bijvoorbeeld kokosschaafsel, chiazaad, puur en onbewerkt chocolade schaafsel, et cetera.

Ingrediënten
  • 2 bananen
  • 1 kopje havermout
  • 1 á 2 kopjes ongezoete amandelmelk
  • 1 doosje frambozen
  • 1/2 theelepeltje kaneel
  • Optioneel: 1 eetlepel gebroken lijnzaad

Prak 1 banaan en de helft van de frambozen in een kommetje. Doe er de havermout, kaneel en de amandelmelk bij en meng goed. Dek het af en zet het in de koelkast.

Prak vervolgens de volgende ochtend nog wat frambozen en meng ze met de overnight oats. Roer goed. Snijd een banaan in plakjes en doe het met de overige frambozen op de overnight oats. Strooi er eventueel wat lijnzaad op... en genieten maar!


You Might Also Like

0 reacties

Google+ Followers

Populaire posts

Pinterest